Niegrzeczni czytelnicy - czyli jak poradzić sobie z uciążliwym klientem?
W kłodzkiej Bibliotece Głównej dnia 1.12.2016 r., odbyło się szkolenie z psychologiem, Magdaleną Abramowicz, na temat „trudnego klienta”. Omawiane były przykłady sytuacji „stresujących” mających wpływ na utrudnienia w pracy bibliotekarza. W spotkaniu udział wzięły bibliotekarki z bibliotek publicznych z powiatu kłodzkiego. Na szkoleniu omawiane były przyczyny agresji lub innych trudnych zachowań czytelników, zasady zachowania się wobec osób przejawiających symptomy zaburzeń psychicznych oraz innych dysfunkcji utrudniających kontakt. Ważnym elementem szkolenia było dzielenie się własnymi doświadczeniami. Bardzo ciekawe i inspirujące były ćwiczenia polegające na odegraniu „inscenizacji” mającej za zadanie nakreślenie problemu i jego rozwiązanie. Na koniec szkolenia wszystkie osoby, które w nim uczestniczyły, otrzymały certyfikaty. Mamy nadzieję, że uzyskana wiedza znajdzie zastosowanie w codziennej pracy bibliotekarzy.