Dzielimy się wiedzą o skutecznym zarządzaniu

Autor: 
inf. Marta Zilbert
starostwo.jpg

15 lipca br. w Starostwie Powiatowym w Kłodzku odbyło się seminarium nt. skutecznego zarządzania urzędem administracji samorządowej zorganizowane wspólnie przez kłodzkie starostwo i Umbrella Consulting. Kilkudziesięciu samorządowców i pracowników urzędów administracji publicznej miało okazję zapoznać się z doświadczeniami i zagadnieniami z zakresu kontroli zarządczej, bezpieczeństwa informacji oraz modelami CAF i EFQM. Swoją wiedzą dzielili się zarówno konsultanci z Umbrelli jak i ci, którym już udało się skutecznie wdrożyć w swoich urzędach nowe i obowiązkowe, bo wynikające z przepisów prawnych, systemy i rozwiązania. Prelegenci reprezentowali: Urząd Miasta w Dzierżoniowie, Urząd Gminy w Zabierzowie oraz Starostwo Powiatowe w Kłodzku. W imieniu Powiatu referat o doświadczeniach naszego urzędu ze skutecznego wprowadzania w kłodzkim starostwie sytemu kontroli zarządczej, do której obliguje wszystkie jednostki samorządu terytorialnego ustawa o finansach publicznych, wygłosiła Mirosława Boduch – sekretarz Powiatu i Pełnomocnik ds. Jakości.
Kontrola zarządcza w jednostkach sektora finansów publicznych to ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.
Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie: zgodności działalności
z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi, skuteczności i efektywności działania, wiarygodności sprawozdań, ochrony zasobów, przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania, efektywności i skuteczności przepływu informacji oraz zarządzania ryzykiem.

Wydania: