Redukcja zatrudnienia w starostwie
W związku z nową, obowiązującą od początku 2011 roku, ustawą o finansach publicznych, która zmusza samorządy do zbilansowania w każdym roku dochodów i wydatków bieżących, niezbędne jest podejmowanie przez władze każdego szczebla odpowiedzialnych, ale często niezwykle trudnych decyzji. Związane jest to także z redukcją zatrudnienia w urzędach. Mimo że administracji powiatowej wciąż przybywa zadań i regulowanych ustawowo obowiązków, niezbędne było zmniejszenie liczby pracowników także w Starostwie Powiatowym w Kłodzku.
Decyzja o zmniejszeniu zatrudnienia o 15,5 etatu, tak aby we wszystkich oddziałach starostwa – w Kłodzku, Nowej Rudzie i Bystrzycy było w sumie 162 etaty to dotychczas jedno z najtrudniejszych rozstrzygnięć, jakie stanęły przed Zarządem Powiatu. Podjęto wszelkie starania, aby te działania były jak najmniej dotkliwe i żeby nie wpłynęły na jakość pracy urzędu. W pierwszej kolejności przejdą na emeryturę ci pracownicy, którzy nabyli już pełne uprawnienia emerytalne. Nie zostaną także przedłużone umowy z osobami, które posiadają umowy o pracę na czas określony m.in. w ramach prac interwencyjnych. Ustawa umożliwia także rozwiązanie umowy o pracę z tymi pracownikami, którzy przebywają na zwolnieniu lekarskim powyżej 182 dni. Poszczególne sprawy rozpatrywane są indywidualnie, w porozumieniu z kierownikami wydziałów i uwzględniają dotychczasowy przebieg pracy urzędników. W ramach tych zmian w strukturę starostwa zostanie włączony Powiatowy Zespół Orzekania o Niepełnosprawności, który do tej pory istniał w PCPR. Środki na wynagrodzenia w tym zespole zagwarantowane są dotacją celową Wojewody Dolnośląskiego. Utworzone zostało także stanowisko Asystenta Starosty ds. Osób Niepełnosprawnych, na którego zatrudnienie środki zabezpieczone zostały w budżecie PCPR-u.
Z Asystentem Starosty ds. Osób Niepełnosprawnych będzie można spotykać się i konsultować w PCPR przy ul. Kościuszki 1 w Kłodzku.