Nowe zasady wydawania kart parkingowych

Autor: 
inf. M. Zilbert

Od 1 lipca zmieniają się zasady przyznawania i wydawania kart parkingowych dla osób niepełnosprawnych. Dotychczasowi posiadacze kart parkingowych będą musieli postarać się o nowe dokumenty najpóźniej do 30 listopada br. Główne zmiany polegać będą niestety na ograniczeniu liczby uprawnionych do korzystania z nich. Od 1 lipca karty wydawane będą wyłącznie: placówkom zajmującym się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych, osobom z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności lub umiarkowanym (jeśli dotyczy chorób narządów wzroku, ruchu albo choroby neurologicznej), a także osobom niepełnosprawnym do ukończenia 16 roku życia mających znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się. Jednocześnie w każdym z tych przypadków wiążąca będzie decyzja lekarza orzecznika oraz faktyczny stopień naruszenia sprawności organizmu. Karty będą wydawane na okres ważności orzeczenia o niepełnosprawności, jednakże nie dłużej niż na okres 5 lat, a placówkom – na okres 3 lat. Ponieważ przepisy wykonawcze dot. tej ustawy są jeszcze w fazie ministerialnych ustaleń, wszelkie szczegóły będą zamieszczane na bieżąco na stronie BIP Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności.

Wydania: